Projekt renovering...

Hej alla! Nu är jag tillbaka, hoppas jag!

Det har varit ap-mycket nu med jobbet och sedan blir det ju inte bättre av att vi (läs:jag) bestämde oss för att helt plötsligt i fredags slå ut väggen mellan köket och vardagsrummet för att öppna planlösningen och släppa in mera ljus i vardagsrummet. Som tur var hade bror inte något bättre för sig så han kom hit med hela sin arsenal av verktyg och gick loss på den stackars väggen:

       

Resultatet är nu halvfärdigt och jag är jättenöjd:



Lördagen spenderade sedan maken och jag på IKEA (inomhus den första sommardagen, suck) hopplockandes vårt nya kök, för det ena gav ju liksom det andra; man kan ju inte ha ett stort hål i väggen bara, det måste ju renoveras färsigt med gips o hela balunsen och det låter isg ju inte göras utan att det nya köket kommer på plats! Undertecknad hade ju så klart räknat ut detta från början, men maken blev lite spak när han upptäckte omfattningen av mitt lilla tilltag, hehe.

Som hämnd åkte han och spelade fotboll på söndagseftermiddagen och lämnade mig med barnen och alla moduler som ska byggas ihop... Jaja, lite i taget så är jag nog snart klar, jag har gjort 2 av ca 20 skåp nu, men sedan kan jag börja RIVA - moahahahaaaaaaaaa!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0