Vilken heldag!

Dagen började 4.45 i morse då jag klev upp och försökte göra mig presentabel för jobbet (då är man glad att man jobbar på förskola och inte på bank, hehe). Tittade på termometern som visade -1,5 grader och blev inte glad efetrsom jag var hänvisad till moppe idag då mannen skulle ha bilen... KALLT trots fleeceställ, höll på att frysa ihjäl innan jag kom till jobbet - Brrrrrrr!

Jobbade på som vanligt, hade glömt lunchen (GAAAAAAAH!!!) och fick äta "dagismat" istället.... Slutade 13.45 och hade bråttom att hä'mta kidsen för en eftermiddag på stan och vad händer? Jag har förlagt mina nycklar så att jag inte kommer in i mitt skåp där jag har väska, moppenycklar etc, GRRRRRRR. Blir en kvart försenad och rusar in på tjejernas förskola, rycker åt mig alla grejer och barnen och rusar till bussen...som naturligtvis inte går när jag tror utan vi får stå och vänta 10 minuter och har således stressat helt i onödan....

Bussen kom iallafall (konstigt nog!) och vi tog oss in till stan och då började saker och ting ordna upp sig =) Tjejerna och jag hann att shoppa lite innan Patrick mötte upp för möte hos mäklaren (dags för deklaration och det är inte det lättaste att navigera när man både sålt och köpt...) följt av McDonalds och Storans simskola. Det senare lämnade Ebba och mig ensamma på stan (VARNING!!!). Meningen var att vi bara skulle ta en liten vända ensamma och sedan ta bussen hem, men det "bidde" inte riktigt så... Istället vandrade vi i både sex och tio affärer och varje gång jag frågade Ebba om hon ville ta bussen hem sa hon "-Nää mamma, en affär till" - Snacka drömbarn, haha! Nåja, hon gick ju naturligtvis inte lottlös ur striden, hon kom tvärtemot hem med en rutschkana (!) modell stor som jag burit genom hela stan, från BR Leksaker på Gyllentorget upp till Borggården, där Patrick och Tove fick hämta oss efter simskolan för att vi inte kunde ta kanan på bussen! Patrick var inte förvånad...

Ebba shoppade även en ny cykelhjälm, ett rosa cykellås samt ett gult penntroll som hon blev blixtförälskad i på Åhlens, hihi. En riktig shopoholic, precis som mamma!

En underbar dag!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0