Underbara arbetsdag... =)

Dagen startade, som de flesta andra onsdagar på mitt år, kl 04.30 då jag gick upp för att hinna göra mig klar till jobbet där jag infann mig kl 05.40. Jag hann sitt aner och läsa ett par intressanta sidor i tidningen Förskolan innan första barnet dök upp, men sedan har dagen gått "i ett enda fläng" som de säger i den gamla visan och jag tror ärligt talat inte jag suttit ner mer än tio minuter sammanlagt. Underbart, men även slitigt!

Väl hemma bytte jag ut ett jobb mot ett annat då jag tämligen genast satte igång med att göra pajer till min födelsedag på fredag. Det är först nu, kl 20.55, som jag är klar och resultatet blev riktigt bra; sju stora, mumsiga pajer av olika slag som ska avnjutas tillsammans med en stor, fräsch blandsallad samt nybakade frallor med smör och ost - yammy! Jag vet ännnu inte vad vi ska ha för efterrätt. Tårta känns som "kaka på kaka" efter pajen, men det är ju ändå en födelsedag... Jaja, det tål att tänka på, jag har ju hela torsdagen på mej =S

Just det! Jag fick hjälp (läs: stjälp, hihi) med pajerna:


                          

Underbara unge!

Nu tänker jag inte lyfta ett finger mer idag, förutom eventuellt att masa mig iväg till köket för att sätta på kaffe... Jag är obeskrivligt trött, det är jobbigt att fylla år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0