Datorhaveri!!!

Oj vad glad jag är att vara tillbaka i "cyberspace" - trodde aldrig det skulle ske igen! Helt plötsligt, mitt i arbetet med min svågers trettioårstipspromenad som ska gå av stapeln imorgon, bestämmer sig datorn för att kajka ihop fullständigt, vad är odden??! Det dyker upp skumma meddelanden om att jag har 44 infekterade trojaner (bara det kan ju skrämma skikten ur en) och att jag måste köpa ett apdyrt virusprogram för 88 dollar (!) i månaden och då, naturligtvis, lämna ut mitt VISA-kortnummer (hmmmm...) för att kunna betala.  Hur jag än försöker går det inte att ta bort dessa uppoppande meddelanden och efter ett tag blir jag ganska förbannad och min man får ta över...och tre timmar senare är det fixat, helt gratis. All good, meeeeen tipspromenaden och allt annat jag hade på datorn är numera ett minne (och inte ett så skarpt heller) blott =( . Suck - tekniken är underbar - när det fungerar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0